Mohu zasadit rostliny do čistého kompostu?
Můžete zasadit přímo do shnilého kompostu, já to tak dělám vždy (18 let zkušeností s dači). Ale stále je lepší ji prosít, abyste se zbavili neshnilých kořenů, plevele a kamenů. Vysévám přes běžnou záhonovou síť a tuto zeminu přidávám všude.
Vladimír Valentinovič Student (185) před 2 měsíci
Dýně dobře roste na kompostu, jen ji nezapomeňte zalévat
Jiné odpovědi
Žádný! nutno smíchat s půdou!
nebezpečné
kořeny “shoří”
Marina CrowováOsvícený (40740) před 14 lety
Zakořeněné kořeny se nespálí, ale i tak je lepší je smíchat s půdou. Vše je dobré s mírou.
Může. nepřipálí, ale mějte na paměti, že obsahuje příliš mnoho dusičnanů, vysokou kyselost a málo minerálních solí. Pokud to není důležité, pak to směle zasaďte. ale nepíšeš co budeš sázet. Velmi úspěšně jsem například naklíčil semínka citrusů a následně je znovu zasadil. A samozřejmě to musí být úplně vypálené, aby tam nebylo cítit sračky
Elena LužanskáGuru (4014) před 14 lety
Pach sraček? Ale ptal jsem se na kompost, ne na humus. Kompost je shnilý plevel a sláma.
Elena LužanskáGuru (4014) před 14 lety
A zasadím cibuli na zeleň, do truhlíku na okně.
vlk rabinovičOracle (87301) před 14 lety
Rozuměl jsem, o čem mluví, a myslel jsem tím, že není cítit hniloba. Cibule poroste dobře, ale přidejte polovinu písku
Samozřejmě je možné, že je již vyhořelý, pokud vypadá jako země
Ne, neměl bys to dělat. Moc toho nedělám (při mělkém rytí záhonů přidávám 1 kbelík na 1 metr čtvereční) Po vyrašení okurek, řepy a cibule (všechna zelenina a nezapomeň na květiny) přihnojuji 0,5 kbelíku tohoto hnoje, přidáme vodu a zalijeme nejlépe kompotem. Zkuste to.
Elena, stejně jako u lidí, i rostliny zažívají nadbytek. To znamená, že poroste, ale ne tak, jak bychom chtěli, a výnos není vysoký. Pak samotný kompost neumožňuje tak dobře procházet vlhkostí, rostlina bude trpět nedostatkem vlhkosti. Kompost sám o sobě neobsahuje železo ani hořčík. , fosfor a další složky, které jsou důležité pro rostliny.
V tomto případě jej prosejete a použijete v pozměňovacím návrhu a ke zlepšení vaší půdy. To znamená, že při sázení rostlin zasahujete; 1: 2- na zeleninu, květiny (1 díl humusu a 2 díly trávník/vlastní zemina)
1:1:2 – pro keře, stromy, vinnou révu (1 díl humusu, 1 díl písku (bílý) / prosévání, 2 drny).
Můžete přidat superfosfát na 20g kbelík půdní směsi.
pak nebudete mít problémy s tím, co jim chybí a dá vám možnost se dobře rozvíjet a potěšit vás. Při výsadbě se snažte vykopat více děr, aby se kořenový systém dobře vyvíjel, takže pokud se kořeny dobře vyvíjejí, vaše sazenice vás potěší.
a neděste se toho, co vám napsali o dusičnanech v kompostu. Nemá to.
Doporučil bych vám poslouchat rady Taťány Moiseevy a Victorie Čajkovské.
Je to možné, samozřejmě. Ale můžete získat obrovské keře rajčat bez vaječníků. Obrovské bramborové keře s malými, pokroucenými nebo prázdnými hlízami uvnitř. Cibule, která je na dně prasklá a po pár týdnech skladování začne hnít. Mrkev bude neohrabaná a bez chuti, to samé s ředkvičkami, červenou řepou a další kořenovou zeleninou. To znamená, že ani přebytek živin není prospěšný. Já, stejně jako Tatyana a Victoria, přidávám tento kompost při sázení zeleniny a květin. Obecně se říká, že hnůj jako hnojivo by se měl aplikovat do půdy jednou za 3 roky. Hnůj a kompost je lepší přisypat zeminou. Někde jsem četl, že při slunečním záření se v nich něco rozkládá a užitečných látek je méně.
Shnilý kompost je organické hnojivo. Pro úspěšný růst je nutné přidávat minerální hnojiva. Pokud je dobře nahnilá a podobná půdě, kořenům neublíží. Pamatujte, že existují rostliny a (zejména květiny), které nesnesou organické látky ani velké množství humusu.
ne obvykle smíchejte 1 díl kompostu 1 díl písku 2 díly zeminy
Je to možné, ale není to nutné. Většina rostlin „ztloustne“ – vytvoří silné stonky, nádherné listy a potěší jejich růst, ale plody jsou jako fíky v rostlinném oleji. Výjimkou z tohoto pravidla jsou cukety a okurky. zejména cukety. Ale potřebujete to? Jednou jsem je z hlouposti takhle zasadil, nasbíral bůhví kolik ze dvou rostlin, ztratil jsem počet na 40, pak jsem to nevydržel a jednu vytáhl. Od té doby využívám kompost racionálněji.
Elena LužanskáGuru (4014) před 14 lety
Chci zasadit cibuli na zelení do truhlíku na okně. Nemám půdu, jen kompost. Myslíte, že to vyjde?
Půda u dachy je velmi špatná. Buď hlinitá nebo písčitá hlína. Není zde prakticky žádná půda. Ale je tam asi kostka kompostu (loňská shnilá tráva). Lze tento kompost použít k úplnému zaplnění výsadbové jámy? Nebo musím hledat zeminu a naředit ji? A co se stane, když se keře zasadí do shnilého kompostu? Zasadím rybíz a angrešt.
Igor.
Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se
Otázka je v následujících sekcích: otázky, chudé půdy, kompost, příprava půdy, půda
46 komentářů 3 děkuji za otázku 3 oblíbených 5821 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
Igor 10. září 2019, 10:11
Poděkovat! Poděkoval jsi 4
Otázka přidána do oblíbených
Добавить в избранное
Všechny odpovědi a komentáře (46)
10. září 2019, 11:42
Igore, kompost, i když je shnilý, obsahuje spoustu nedokonale rozložené organické hmoty. S dalším tlením může objem kompostu výrazně klesat. V důsledku toho budou rostliny vysazené v jámě s kompostem výrazně pod úrovní půdy. To však rybízu nijak zvlášť neublíží. Jen bude muset v budoucnu přidat více půdy. O angreštu opravdu nemohu nic doporučit. Taková zkušenost neexistuje. A rozhodně byste neměli takové stromy sázet. Obecně je kompost poměrně cenné organické hnojivo. Ale za anaerobních podmínek (bez přístupu kyslíku) v něm mohou vznikat i sloučeniny škodlivé pro rostliny. Nejlepší je tedy použít k hnojení horních vrstev půdy. Obyvatelé půdy a voda sami dodají živiny z kompostu do hlubších vrstev země. Nejracionálnějším použitím organických hnojiv je aplikace pod mělkým rytím a mulčováním. Hodně štěstí!
10. září 2019, 13:10
Igore, když sázíte stromky, keře, sazenice nebo brambory, je dokonce velmi dobré do výsadbové jámy přidat shnilý (pouze skutečný shnilý) kompost. Navíc k tomu nemusíte někde hledat dobrou zemi. Kompost je dobré smíchat se zeminou odstraněnou z výsadbové jámy a zasadit. Sázet cokoliv s kořeny do čistého, shnilého kompostu nebo shnilého hnoje je škodlivé. Po zasazení musíte ihned dobře zalít, ne po hodině, ale hned, aby kořeny mohly okamžitě dodávat vodu listům, které průběžně odpařují vlhkost. Mimochodem, hlína a písčitá hlína jsou půdy se zcela odlišnými vlastnostmi. Hlína (od slova jíl) je hustá půda, která se za sucha obtížně ryje. A písčitá hlína (od slova písek) je kyprá půda, která se snadno ryje, ale špatně zadržuje vláhu a živiny.
10. září 2019, 15:02
Pak s největší pravděpodobností hlína. Pomocí páčidla kopám do země, abych udělal díru. A lze takovou zeminu smíchat s kompostem?
10. září 2019, 19:19
Igore, taková zemina se dá snadno smíchat s kompostem. Je lepší přidat mnohem více písku a vykopat ho. Například na brambory jsem měl stejnou půdu. Přesně sto. Letos jsme kopali 3-4 dny po dešti. Hroudy dopadly jako astrachaňské melouny, tedy jako ty vaše. Naštval jsem se a jakmile byly brambory vykopány, koupil jsem auto vypraného říčního písku, jeden chlápek souhlasil, že za 1000 rublů ponese na zahradu kýble tohoto písku. Na každý metr čtvereční připadaly dva kbelíky, čili 20 kilogramů. Potom jsem pomocí hrábí tyto hromádky trochu vyklidil. Teď se musíme s klukama dohodnout a vykopat se. Ano, ihned po vykopání jsem přidal hnojivo: 2 kilogramy dvojitého superfosfátu a síranu draselného a později jsem přidal písek. A to jsem loni aplikoval shnilý hnůj v dávce 12 kilogramů na 1 metr čtvereční. Igore, myslím, že moje oblast pro brambory se možná změnila na písčitou hlínu a bude snadné ji kopat. Už nebudou žádné hrudky jako meloun. A samozřejmě se zvýší výnos – brambory milují volnou půdu.
10. září 2019, 19:30
V Lipecké oblasti, ve vesnici. Yellow Sands, Ssselkah, rodí se nejlepší brambory. Znám mnoho lidí, kteří k nim chodí pro brambory.
Možná bychom měli přidat i písek? Jak jste si dobře všimli, astrachaňské melouny jsou velmi těžká černá půda. Pravda, po bramborách jsem zasel oves. Možná bych měl příští rok přidat písek? Jak si myslíte, že?
10. září 2019, 19:45
Maxime, pokud je to možné, měl bych přispět. Proč příští rok? To je stále možné. Ale já, ač byla příležitost, dokud jsem se nezlobil, jsem nepřispěl. To je špatně. Dílo je otočné. Kdybych to zaplatil včas, nemusel bych se zlobit. Oves lze vysévat každý rok a písek jednou za 8-10 let. Zasypte oves pískem a tím to končí! A když se nad tím zamyslíte, písek má více výhod než ovesné zelené hnojení. Ukázalo se, že jste prohráli rubl, ale vyhráli tři.
10. září 2019, 20:02
Frans Khasanovich, skvělá rada, děkuji!
V této části pozemku byl i přes střídání plodin zaset na zelené hnojení oves, kde se budou opět pěstovat brambory. Stalo se, že jsem to nečetl. Jde jen o to, že vedle oblasti, kde se plánovaly brambory, bude skleník na rajčata. No, podle mě ne dobré, nočníky vedle nočníků. Možná bych měl zatím odložit písek a nechat růst zelené hnojení a přidat ho v příštím roce? Navíc v roce 2021 nechám plochu na brambory ladem nebo budu pěstovat jen zelené hnojení, ještě jsem se nerozhodl.
10. září 2019, 20:27
Brambory jsem vyřadil ze střídání plodin a zasadím je na trvalé místo.
10. září 2019, 21:51
Bez ohledu na zemědělské předpisy? Ne více než jednou za 1 roky?
11. září 2019, 08:32
Maxim, brambory jsou podle mě jediná plodina (dle učebnic), která snese monokulturu bez větší újmy na úrodě, ale zároveň budeš muset být přísnější na plíseň pozdní, to si uvědomuji.
11. září 2019, 11:07
Nejvíc se bojím Phytophthora nebo Alternaria, ale výživu samozřejmě vyřešíme.
12. září 2019, 17:36
France Khasanovich, potřebuji vaši radu.
Příští rok budete muset zasít mrkev po ředkvičkách, daikonu, červené řepě a mrkvi. Jako maximální množství zeleně teď zaseji žito. Je podle vás potřeba ještě něco udělat?
12. září 2019, 21:16
Maxime, jen můj názor, co bych sám udělal. Zelené hnojení bych nezaséval do oblasti, kde budou růst okopaniny. Zelené hnojení bude hnít a bude hrozit rozšíření hniloby na okopaniny. Obvykle to dělají: předem plánují, kde budou kořenové plodiny za ROK, přidají tam hnůj, pokud si to přejí, zasejí zelené hnojení a zasadí na tomto místě plodiny, jejichž produkty nerostou v zemi, ale na větvích. Ale příští rok, na již oplodněném místě, se pomocí následných účinků hnojiv vysévají kořenové plodiny: mrkev, řepa, tuřín atd. atd.
12. září 2019, 21:53
Fransi Khasanovichi, děkuji!
Dnes, po sklizni řepy, jsem donutil manželku nakrájet vršky a zítra to samé s mrkví. Tuto zeleň plánuji doplnit budoucím záhonem s mrkví a obdělat ji pojízdným traktorem. Nejprve přidejte fosfor a draslík.
13. září 2019, 15:05
Pak stačí přidat superfosfát a síran draselný? Přidat zelené listy ze sklizně mrkve a červené řepy, přepěstovat a po dvou týdnech hráběmi přidat Močovinu, aby se urychlil rozklad organické hmoty?
13. září 2019, 20:37
Maxime, místo močoviny je lepší přidat dusičnan amonný. Mikroorganismy, které rozkládají celulózu, lépe absorbují amonný dusík.
13. září 2019, 20:53
Ano, je to možné!
Ale nějak je zvykem používat v počátečních fázích růstu rostlin ledek a poté pouze močovinu. Pojďme diskutovat, toto téma je pro mě velmi zajímavé.
13. září 2019, 21:32
Ne všechny půdní bakterie mohou používat močovinu. Zároveň ti, kteří jej používají, akumulují sloučeniny dusíku ve formě bílkovin. Když tyto bakterie zemřou (a nežijí dlouho), tento protein se rozloží za vzniku amonných solí, které již využívají jiné půdní bakterie, včetně těch, které zpracovávají celulózu. To samozřejmě není tak jednoduché, ale obecně je schéma asi takové.
Pokud do kompostované organické hmoty ihned přidáte dusičnan amonný, který obsahuje amonný dusík, pak nedochází k mezistupni přeměn dusíku. Okamžitě “Jídlo se podává!”
Navíc je třeba mít na paměti, že minerální složení organické hmoty shromážděné v oblasti bude samozřejmě velmi záviset na složení půdy v této oblasti. Půdu nebude možné komplexně obohatit pomocí vršků nasbíraných z oblasti s nízkým obsahem jakýchkoli živin. K vrcholům je samozřejmě nutné přidat to, co v půdě vyloženě chybí.
13. září 2019, 21:49
To je to, co dělám, organické je organické a nikdo nezrušil aplikaci NPK prováděnou tou či onou rostlinou.
A pokud jde o dusík, močovinu nebo dusičnany, není vše tak jednoduché. Bez zohlednění znalostí bych prostě bral síran amonný.
Děkuji Andrey za vědu.
11. září 2019, 11:51
Moje matka měla daču (6 akrů) na čisté voděodolné hlíně. V průběhu 50 let, každé 2-3 roky, byly na zahradě (200 m2) přidány 4 až 2 kubické metry říčního písku. Do 50 let po něm většinou nezůstala ani stopa. Hnojili hnojem a kompostem. Za posledních 5 let vzrostla vrstva kulturních výkopů z 30 cm na 40 – 100 cm Pokud jednoduše spočítáte, kolik písku je potřeba k opravě jílovité půdy na ploše 40 metrů čtverečních, dostaneme velmi slušný objem. . Například pro kultivaci pouze 50centimetrové vrstvy čisté hlíny na obsah písku 100 % potřebujete 0,4 * 40 = XNUMX metrů krychlových písku. Kromě toho, že si ji koupíte a přinesete, ji musíte distribuovat po webu a vykopat. Drahé, těžké, dlouhé. Není jednodušší udělat vysoké postele a přidat písek ne celoplošně, ale pouze do těchto krabic?
13. září 2019, 15:22
Ano, Maxime, myslím, že to bude správné. Pokud je suché počasí, po přidání močoviny záhon zalijte. Přesně to jsem udělal. Je pravda, že některé „vrcholy“ byly nasekány pro kuřata.
13. září 2019, 19:27
Všechno je hotovo, šéfe.

Nadrobno nakrájené vrcholky mrkve a řepy

Síran draselný a dvojitý superfosfát byly zavedeny pro kultivaci pomocí pojízdného traktoru.
13. září 2019, 20:14
Maxi, jak rychle jsi to udělal!) A já jsem nedbalý, taky mám na záhonech mrkev a řepu. O víkendu uklidím a udělám to samé. Vždy pozorně naslouchám radám Franse Hasanoviče.

Stále mám kvetoucí keře), pak je také pohřbím.
13. září 2019, 20:26
Marino, jednoho dne v létě nevěnuji předpovědi počasí žádnou pozornost. A teď už je celé září a předpověď nám říká o dešti. Bylo to, jako by hnětli zem v dešti a vytahovali mokrou mrkev a červenou řepu. Proto ho předem odstranili.
Ohledně přidávání organické hmoty do půdy. Loni jsme měli záhony, kde se pěstovala cibule a česnek. Po sklizni cibule a česneku byly na tento záhon zasety daikon a ředkvičky. Po sklizni daikonu a ředkvičky na podzim byly všechny vrcholy, jemně nasekané, ponechány na tomto záhonu a kultivovány. Letos byly brambory a největší brambory nebyly v místě zeleného hnojení, ale v místě, kde jsme nechali vršky po sklizni ředkviček.
Přesto jsem potřeboval kouzelný kop, abych zopakoval předchozí výsledek, a dal mi ho Frans Khasanovich.
13. září 2019, 20:30
Maxi, každý rok zakopáváme vršky do země, ale nikdy jsem nepřidával draslík, fosfor nebo hlavně močovinu. Letos budu dělat všechno podle vědy. I my jsme nějak vylezli z bažiny, prakticky nesli řepu, už se mi nechce, zítra všechno uklidím, dokud bude sucho, jinak už jsou slíbené deště a chladnější počasí.
13. září 2019, 20:39
Jednoduše po vyslechnutí mnoha rad jsme všechny vršky odnesli na kompost. A upřímně, nepoužíváme kompost. A já nemám čas tuto hromadu kompostu rozhýbat a odhrnout. Rozhodli jsme se nechat vršky na zemi a nelitovali jsme! Pokud bude příští rok zase dobrá úroda, kompostu se prostě vzdám.
A pokud jde o aplikaci hnojiv do půdy, jsem pro! Není to první rok, co to zavádíme, a aplikujeme to až na 7 dach, výsledek je mnohem lepší. Jen nezapomeňte na organické látky.
13. září 2019, 20:51
Jak rád bych se vzdal kompostovacích nádob, kazí mi celé „feng shui“, ale kam mám dát trávu po pravidelném sekání obrovské plochy? Kde máme vynést potravinový odpad, nejrůznější slupky a peelingy? A taky máme piliny z morčete. Přemýšlel jsem o tom, že bych to alespoň posunul dál, ale pokaždé v zimě musím vyčistit cestu, abych tam vzal kýbl? Takhle chodíme na zahradu každý den – ze zahrady přes “krásu”.
13. září 2019, 20:56
Irino, po kultivaci šlapacím traktorem zůstane díra, hluboká brázda, do které házíme veškerý organický odpad. Jestli nezapomenu, zítra to vyfotím.
13. září 2019, 21:14
Je vhodné dosáhnout této brázdy v zimě? Pak nejsou vůbec žádné otázky, nemusíte krabici instalovat. V zimě nevyhazujeme veškerý potravinový odpad z areálu, vše se kompostuje. To znamená, že se k této krabici musíte dostat, i když je to úzká cesta, ale musíte ji vyčistit od sněhu. A kromě toho kolem domu bude slepá plocha, cesta k domu a stodole a parkoviště. Už se děsím sněhu. Proto vám stránka umožňuje přesunout krabice na tajnější místa a pak přemýšlíme, jak tam jít v zimě.
13. září 2019, 21:27
V zimě nějak nesbíráme odpad. Můžete si samozřejmě koupit několik 20litrových kbelíků, umístit je blízko vchodu a nalít do nich vše a na jaře je vzít na správná místa.
Ať na mě létají pantofle, ale tento odpad, když se posílá na komposty, se nerozloží, ale zamrzne.
13. září 2019, 20:54
Hnojivo jsem ale na podzim neaplikoval, zřejmě jsem se mylně domníval, že déšť, sníh a voda z tání je ještě vyplaví z půdy a všechny skončí mimo zónu působení kořenového systému (to je názor amatéra). Ale letos to určitě udělám správně!
13. září 2019, 20:57
Dusík se jednoduše vyplaví, zbytek se dobře zadrží!
13. září 2019, 20:45
Jak krásné ohraničení má váš skleník, Marina! Také jsem snil o zasazení květin podél mých, ale moji muži mi to zakázali, vidíte, překážejí při sekání. A moc se mi to líbí!
13. září 2019, 22:08
Vaši muži, Irino, jako většina z nás mužů, zacházejí se zahradou pragmaticky. Nejpragmatičtější pragmatismus ale spočívá v tom, že pěstování zahrady bude příjemnější a zábavnější, když na zahradě kromě jídla roste i krása. Žaludeční příjemnost ochucená vizuální příjemností je dvojnásob příjemná. A pokud se tato vizuální příjemnost doplní o příjemnost čichovou (vždyť květiny!), pak nebudete moci odtrhnout uši od postelí!
Květiny máme také všude na naší zahradě. Kde jsou měsíčky, kde je čistec, kde je pelargonium. Pivoňky a růže lemují cesty. Na jaře po záhonech jahod šplhají tulipány a muscari. Maká až do poloviny léta navzdory specialistům na drogové závislosti. A nezdá se, že by příliš překážely. Pokud jsou opravdu drzé, pak je prořídíme.
18. září 2019, 18:11
France Khasanoviči, řekněte mi, při jaké teplotě půdy a prostředí klíčí žito a které rychleji, oves nebo žito, za stejných podmínek.
18. září 2019, 18:33
Maxime, žito se seje na farmách na podzim, je to ozimá plodina. A na jaře se zaseje oves. Jedná se o jarní plodinu. Přesto si myslím, že oves poroste rychleji, jelikož se vysévá jako první, začíná se s ním jarní setí, kdy je půda ještě studená + 2, +3 stupně. A když se zaseje žito, průměrná denní teplota na podzim je stále asi + 15 stupňů, takže teplota půdy je v těchto mezích. Ale Maxime, oves v zimě zemře, ale zimní žito klidně přezimuje na zahradě a vyvine se na jaře.
18. září 2019, 18:56
Fransi Khasanovichi, děkuji! V zahradě jsou dva pozemky, kde se zasel oves a žito. Oves zasetý 3. září vyklíčil, sedm až deset centimetrů, ale žito klíčí velmi špatně. Žito se zaselo minulý týden v pátek a taky tady byla docela zima, přes den ne víc než 15 stupňů a teď je asi osm stupňů. Myslel jsem, že to žito bylo špatné. Teď jsem šel do zahrady a podíval se, právě se vylíhlo. Zřejmě až na jaře neuvidím na zahradě žádné klasy. Vidím, že sousedova hořčice je také křehká, dva nebo tři centimetry dlouhá.
18. září 2019, 18:58
Uklidnil jsi mě, děkuji! Poprvé vyséváme na zahradě žito a oves!
18. září 2019, 19:41
Maxime, pokud je teplý a vlhký podzim, přejde žito do zimy ve fázi velmi silného odnožování, se silnými kořeny. a pokud bude dlouhý podzim, může se přesunout do další fáze vývoje – bootování, ale ne směřování. Směrování nastane až (myslím, že ve vaší oblasti) koncem května nebo začátkem června.
18. září 2019, 19:52
Fransi Khasanovichi, děkuji!
Jestli můžu položit tři otázky najednou?!
Jak dlouho trvá, než se oves vyvine jako zelené hnojení, než se zaorá?
Jaký je výsevek ovsa nebo žita jako zeleného hnojení na sto metrů čtverečních.
Vyplatí se pro získání zeleně přidávat dusík během setí nebo klíčení?
18. září 2019, 21:08
Maxime, doba vývoje ovsa do dosažení maximální hmotnosti (a to je doba, kdy chceme zaorat) silně závisí na podzimní teplotě: čím vyšší teplota a lepší vlhkost půdy, tím dříve tato chvíle nastane. Myslím, že z hlediska vývojové fáze to je konec odnožovací fáze a začátek vzcházení do trubice, to znamená, že se v ovsu začíná objevovat sláma. Výsevek ovsa pro získání zrna podle správné zemědělské technologie v klimatických pásmech je 5-6,5 milionů zrn na hektar, nebo 50-65 tisíc zrn na sto metrů čtverečních. Skutečnost je taková, že výsevek ovsa není stanoven v hmotnostním ekvivalentu, protože hmotnost 1000 semen ovsa se velmi liší podle odrůdy a zóny. Myslím, že pro získání největší zelené hmoty na jednotku plochy je lepší vzít horní hranici 65 000 semen na sto metrů čtverečních. A žito se seje v zónách v rozmezí 4,5-6,5 milionu zrn na hektar, neboli 45000 65000-1,9 2,0 zrn na sto metrů čtverečních. Horní hranice odpovídá přibližně 1-15 kilogramům semen na 0,8 metrů čtverečních. Dusík je třeba aplikovat, ale je třeba počítat s tím, že dusíkatá hnojiva snižují kvalitu setí semen – klíčivost. Jakákoli dusíkatá hnojiva jsou rychle rozpustná, proto během krátké doby prudce zvyšují koncentraci půdního roztoku a ukazuje se, že zasolují půdu. Dusíkatá hnojiva pro výsev zeleného hnojení by proto měla být aplikována přibližně 1,0 dní před výsevem, nebo by měla být jednoduše zkrmována náhodně po dobrém vývoji rostlin. Norma je přibližně XNUMX-XNUMX kilogramu na sto metrů čtverečních.