Hodnoceni

Proč fialky nekvetou? Nebo co dělám špatně? |

Ahoj! Mám otázku – proč moje svěřence RS-Attraction a Feather nekvetou? Růžice jsou již poměrně velké, ale vůbec se jim nechce kvést. Jak je stimulovat? Nebo co dělám špatně?!

Komentáře

Autor: Evgenia Fedoryachenko, 22. června 2015 – 15:16 #

Natalyo, jak můžeme určit, co je špatně, když jste neřekla ani slovo o podmínkách zadržení?

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo se zaregistrujte

Autor: Natalya Snycheva, 22. června 2015 – 19:52 #

Ahoj! O péči: Přesadila jsem ji tak, jak jsem ji koupila se startérem v dubnu, krmím ji od června. Zalévám to, když půda vysychá, teď je horko, takže skoro každý den nebo každý druhý den. Od května jsou na poličce pod lampami. Když jsem je přemístil z okna pod lampy, narostla jim slušná řada listů, je jich tolik, že nevím, co se spodní řadou? Horní řada je pevně a hustě pokrývá. Nebo možná věci uspěchám? A oni prostě potřebují dospět? Ale kvetly jiné předkrmy, takže jsem byl naštvaný na tyhle.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo se zaregistrujte

Autor: Tatyana Maksimovskaya, 22. června 2015 – 20:06 #

O péči: Přesadila jsem ji tak, jak jsem ji koupila se startérem v dubnu, krmím ji od června.

Je vhodné uvést substrát, do kterého byl transplantován, způsob transplantace – překládka nebo úplná transplantace, o „krmení“ – složení hnojiv / frekvence aplikace a koncentrace.

Prozatím se nezlobte – jen objasněte, abyste pochopili, a po určení důvodu navrhněte, zda existují chyby v zemědělské technologii nebo zda ještě není čas, aby tyto odrůdy kvetly.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo se zaregistrujte

Autor: Natalya Snycheva, 22. června 2015 – 20:33 #

Nemáme speciální zeminy pro Saintpaulias, takže je všechny zasadím do zeminy, kterou si sám udělám, to znamená, koupím zeminu, která se prodává do skleníků, už má perlit a přidám do ní kyselou rašelinu za 1 poměr :1. Použitá hnojiva byla „Biomaster“ pro dekorativní listí NPK = 8:3:6, zředěná na polovinu, jak je uvedeno v návodu. Krmila jsem začátkem června a v polovině. A všiml jsem si, že po posledním krmení začaly listy velmi silně růst. Prosím o radu, co dělat se spodními listy, horních listů je tolik a leží tak pevně, že je někdy mám problém zvednout, abych je zalil, a je obecně normální mít tolik listů?!

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo se zaregistrujte

Autor: Tatyana Maksimovskaya, 22. června 2015 – 22:16 #

Je velmi obtížné s naprostou jistotou odpovědět, jaké jsou skutečné chyby zemědělské techniky. Uvedu jen to, co mi vadilo:

Koupím zeminu, která se prodává do skleníků,

Bohužel se často kupované zeminy připravují z již použitý ve sklenících – doufám, že u vás tomu tak není. A ještě jedna věc – půda pro skleníky se liší složením.

Přečtěte si více
Nové odrůdy rajčat: popis odrůd.

Procento obsahu perlitu pro vrchní zálivku se doporučuje 10-15%.

Přidávám do něj kyselou rašelinu v poměru 1:1.

Rašelina pro fialky je dezoxidovaná, možná jednou z chyb ve složení substrátu je kyselá rašelina, která přispívá ke změně pH substrátu na kyselou stranu. A to může narušovat absorpci NPK a další mikroelementy.

Použitá hnojiva byla „Biomaster“ pro dekorativní listí NPK = 8:3:6, zředěná na polovinu, jak je uvedeno v návodu.

Nemohu posoudit kvalitu tohoto hnojiva, protože. Nikdy jsem to nepoužil. Byli chováni správně, pokud byla frekvence aplikace jednou za 10-14 dní, pokud častěji, bylo možné překrmování; Ale složení NPK je vysoké procento dusíku (8), který podporuje růst zelené hmoty, a nízké procento fosforu (3), který fialky potřebují pro kvetení.

Hustý střed růžice může být důsledkem překrmování i přeexponování.

To jsou myšlenky – možná vám některé z nich napoví, co dělat dál.

Pokud chcete, o hnojení jsem něco málo napsal na svém blogu v této odpovědi.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo se zaregistrujte

Autor: Natalya Snycheva, 23. června 2015 – 12:42 #

Děkuji, velmi zajímavé a užitečné informace! A tvoje fialky jsou moc krásné.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo se zaregistrujte

Autor: Denis Nikitin, 22. června 2015 – 21:26 #

Často se stává, že zdánlivě zdravé a pěstěné růžice odmítají kvést ne pro špatnou péči, ale pro dobrou péči, což způsobuje, že fialky v kvetení a výkrmu zleniví.

V takových případech se ženám v domácnosti doporučuje, aby si přečetly článek „Fialové gestapo“, který obsahuje oblíbené fyzické a psychologické metody, jak přinutit fialky kvést.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo se zaregistrujte

Autor: Natalya Snycheva, 23. června 2015 – 12:14 #

Deniso, moc děkuji! Přesně tohle jsem chtěl vědět! Myslím, že nekvetou, protože život je dobrý a život je dobrý! Půjdu otrhat spodní listy a pohrozit odpadkovým košem! Jiné předkrmy už odkvetly, ale tyto jsou vrtošivé, ačkoliv jsou všichni ve stejných podmínkách.

Podívejte, modrooká Ruska a Optimara May Charm:

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo se zaregistrujte

Autor: Evgenia Fedoryachenko, 23. června 2015 – 13:32 #

Natalyo, věř mi, odtrhávání spodních listů nijak nestimuluje kvetení.

Hlavním regulátorem mechanismu kvetení rostlin je světlo. Pokud mají všechny ostatní zásuvky dostatečné osvětlení, pak je to možná jen odrůdová vlastnost. No, obecně se nestává, že všechny předkrmy vykvetou v jednom časovém období, všechny mají své načasování, pokud neuvažujeme umělou stimulaci kvetení. Jen pro případ, pokud chcete vyzkoušet tuto možnost, pučení a kvetení.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo se zaregistrujte

Autor: Natalya Snycheva, 23. června 2015 – 19:51 #

Díky za odkaz! Takový zajímavý článek! Ani jsem nevěděl, že k zasazení poupat je potřeba toho tolik vědět, a i ten fosfor je potřeba, myslel jsem, že jen draslík na květy a dusík na listy, ale stejně jsem chtěl otrhat spodní listy, je to velmi nepohodlné vody, je jich příliš mnoho a je hustá, zakořením je, budu mít záložní možnost. A máš pravdu, asi spěchám, fakt se nemůžu dočkat, co je to za “šarlatový květ” ještě chvíli počkám a vyměním hnojiva, zkusíme variantu s fosfor. Velice vám děkuji za účast na mém dotazu!

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo se zaregistrujte
Přečtěte si více
Dřez nad pračkou: návod k výběru a instalaci

Autor: Denis Nikitin, 23. června 2015 – 21:07 #

Natalia, Píšete:
„Myslím, že nekvetou, protože život je dobrý a život je dobrý! Jdu otrhat spodní listy.”

Natalyo, opatrně s odlamováním spodních listů. Zde souhlasím s Evgenie, že to nebude stimulovat kvetení. A naopak to dokonce povzbudí fialku, aby nekvetla.

V Americe je doloženo, že se fialka může dožít i přes 50 let díky pravidelnému přeřezávání jejího vršku s otrhanými spodními listy. Pro vaši nekvetoucí Saintpaulii bude odříznutí spodních listů skutečným omlazujícím jablkem, prvním krokem k jejímu věčnému životu. Není to ale trest a znamení blízké smrti. Otrháte spodní listy a řeknete Saintpaulii: „Děláš správnou věc, příteli. Pokud odmítne dále kvést, pak tě vytrhnu na vrchol a znovu tě zakořením, budeš znovuzrozen.”

Váš doprovodný slovní příslib vyhození do koše bude mít velmi malou sílu, protože v přirozeném světě jsou činy vždy na prvním místě. A vaše slovní vyhrožování – její nekvetoucí a omlazená fialka v nejlepším případě padne na hluché uši a bude předstírat, že neslyšela. V nejhorším případě si bude myslet, že v lidském světě hrozba vyhození do koše znamená: „A teď, drahoušku, začněme s omlazovací procedurou.

Domácí psi tak běžně vnímají, když je jejich majitel s úsměvem volá k jídlu. I když v psí řeči, ukázat všechny zuby je hrozbou pro vašeho soupeře smrtí:

Lidé mají spoustu divných věcí a naši mazlíčci si na to rychle zvyknou.

Existuje rychle rostoucí věda zvaná fytopsychologie. Zkoumá, jak rostliny vnímají svět kolem sebe, jak je „vycvičit“ nebo jak je povzbudit k tomu či onomu jednání, které potřebujeme. Začínající pěstitelé fialek se bohužel často učí pouze to, jak fialky povzbuzovat a správně o ně pečovat. Článek „Fialové gestapo“ navzdory své zjevné lehkomyslnosti odhaluje další stránku dopadu na fialky – jak je potrestat. Rovnováha dobré péče a dobrého trestu vám umožní získat fialky, které kvetou tak, jak je jejich majitelé chtějí. Ne nadarmo se za starých časů o špatně vychovaném člověku říkalo: „Jeho rodič ušetřil hůl na jeho výchovu“.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo se zaregistrujte

Autor: Taťána Lysiková, 23. června 2015 – 12:26 #

Soudě podle vzhledu vaše fialky žijí velmi dobré! Vypadá to, že půda je vhodná a světla je více než dost. Zdá se mi, že je potřeba vyměnit hnojivo. Ten, který používáte, obsahuje hodně dusíku. Vybírejte hnojivo, které obsahuje dusík, draslík, fosfor alespoň ve stejném množství (většinou to výrobce uvádí v návodu), nebo lépe pro kvetení hnojivo s vysokým obsahem draslíku a fosforu.

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo se zaregistrujte

Autor: Natalya Snycheva, 23. června 2015 – 20:08 #

Díky za radu, už jsem se rozhodl, že musím vyměnit hnojivo, ale ještě chvíli počkám, co kdyby. A obecně, velmi zajímavá stránka, naučil jsem se spoustu užitečných věcí pro sebe tím, že jsem se podíval na problémy jiných lidí, na otázky a odpovědi na ně, četl jsem odkazy, které jsou nabízeny zde, v encyklopedii. Děkuji, že jste si udělal čas a odpověděl, teď už se pěstování fialek tolik nebojím, dokonce jsem začal radit své kamarádce (také začátečníkovi).

  • Chcete-li psát komentáře, přihlaste se nebo se zaregistrujte

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button