Je možné omladit starou třešeň?

Home / Služby / Péče o stromy / Prořezávání stromů a keřů / Prořezávání třešní / Jak prořezávat staré třešně?
Neexistují žádné ovocné stromy, kolem jejichž prořezávání by se točilo tolik spekulací. Někteří věří, že třešně lze prořezávat pouze v mladém věku, že jsou příliš citlivé a nebudou se moci vyrovnat se zraněními, onemocnění dásní se otevře, a proto strom po prořezávání rychle zemře. Jiní se domnívají, že zatímco strom kvete, je obecně zbytečné jej řezat a kvete naplno a téměř každý rok, ale ukáže se, že je to příliš prázdný květ.
Existuje však kategorie (do ní patří specialisté), která tvrdí, že řezat třešně je možné a nutné a pouze v tomto případě zůstanou dlouho zdravé a budou dávat dobrou úrodu. Pouze prořezávání třešní musí být provedeno správně, protože tento strom má své vlastní specifické vlastnosti, které mnozí neberou v úvahu.
Prořezávání staré třešně
Abyste pochopili, jak správně prořezávat starou třešeň, musíte udělat nějakou exkurzi do specifických vlastností tohoto druhu ovocných stromů. Třešně mají dva druhy poupat – některé (jednoduché nebo kvetoucí) tvoří pouze květy a poté plody, jiné (vegetativní nebo růstové) – pouze listy a výhonky. Nejprve se otevírají pouze poupata květů. Jsou umístěny na jednoletých větvích podél vnější části koruny. Pokud udeří pozdní mrazíky, pak tato poupata mírně zmrznou, aniž by to však omezovalo kvetení, ale netvoří vaječníky. Některé květy nejsou opylovány kvůli špatnému počasí a předčasnému výskytu opylujícího hmyzu. Zde je druhý důvod prázdné květiny. To je o tom, že třešně každý rok bujně kvetou, ale ne vždy přinesou úrodu.
Když je strom ještě mladý, tvoří se na něm pupeny téměř po celé délce větví, což ohrožuje tvorbu četných výhonků. V tomto případě je nutný řez, aby se zabránilo zahuštění koruny.
Mechanismus tvorby plodů
Třešně začínají plodit brzy. A na začátku plodového období se na jednoletých přírůstcích tvoří plody, které jsou pokračováním kosterních větví. Ve věku 15-20 let začínají roční přírůstky slábnout, kosterní větve jsou vystaveny a výnos se postupně snižuje. Pokud jsou roční přírůstky delší než 40-50 cm, začnou se na nich tvořit květní (jednoduché) a růstové (vegetativní) pupeny.
Pokud jsou roční přírůstky kratší, tzn. slabší, pak se po stranách tvoří květní pupeny a růstové pupeny – pouze v horní části výhonku. Po plodu jsou takové roční přírůstky vystaveny.
A nyní začíná „vyšší matematika“ prořezávání třešní. Faktem je, že v závislosti na povaze plodů mohou být třešně dva typy, každý má své vlastní specifické vlastnosti. Stromovité odrůdy zahrnují následující odrůdy: English Early, Amorel Nikiforova, Evgeniya, Krasa Severa, Shpanka, Zakharovskaya atd.. Ke košatým – Rastunya, Vladimirskaya, Lyubskaya atd. Takže keřovité třešně plodí hlavně na jednoletých porostech a stromových – jak na porostech, tak na větvích kytic rostoucích na víceletém dřevě.
Prořezávání košatých třešní
U zdravých košatých třešní se na jednoletých přírůstcích vyvíjejí květní i růstové pupeny, 2-3 kusy v jednom uzlu. S věkem stromu se počet růstových pupenů snižuje. Na ročním přírůstku dlouhém 20 cm mohou být růstové pupeny pouze vrcholové a poupata se vyvíjejí laterálně. Nejlepší možností pro tento druh je délka ročních přírůstků od 30 do 40 cm. Pokud je růst delší než 50 cm, znamená to nadměrnou výživu dusíkem nebo zamrznutí ledvin. V každém případě u keřových třešní takto dlouhé roční přírůstky svědčí o poklesu počtu poupat, což vede ke zhoršení výnosu.
Kritériem pro začátek anti-agingového řezu je délka ročního přírůstku, která je již 20 cm. V tomto případě se ořízne na první větev. Větve umístěné ve spodní části koruny jsou odříznuty na větve směřující nahoru. Při ještě kratší délce růstu by mělo být zmlazení intenzivnější. Musíte začít se sušením a zlomenými větvemi, stejně jako větvemi bez větví a výrůstků. Pokud prořezávání stromu nebylo provedeno dříve, pak za jeden rok bude pro samotný strom poměrně obtížné a bolestivé se s tím vypořádat. Při prořezávání je důležité vědět, že nemůžete nechat pařezy. V opačném případě není vyloučeno onemocnění dásní, které následně způsobí oslabení a zmrznutí stromu.
Po prořezání poskytnou spící růstové pupeny silný růst vrcholů. Oslabené větve pak bude třeba seříznout na vrcholy (zahradníci říkají – na vrcholy) a vytvořit z nich nové větve, které dají silné mladé roční přírůstky, a tedy i úrodu. Je však třeba počítat s tím, že pokud je strom oslabený, má nemocnou kůru, pak prořezávání jeho stav nijak nezlepší. Je lepší ji odstranit a zasadit nový strom.
A teď – jako strom
U stromovitých třešní dochází k plodům trochu jinak. Květní poupata se nacházejí hlavně na odpovídajících ovocných větvích, nazývaných buket. Takové větve kytice žijí a nesou ovoce déle než jeden rok. Větev kytice každoročně dává nárůst, na kterém se tvoří její květní a růstové pupeny. Je-li roční přírůstek menší než 20 cm, pak se na něm stejně jako u košatých třešní vyvinou především poupata a po vyplodí se porost obnaží.
Řez stromovitých třešní se provádí obdobně jako keřovitých s jedním rozdílem. Zde je nutné zkracovat zdravé jednoleté větve, nejen růst. To umožňuje stimulovat tvorbu nových kyticových větví ze spodních pupenů řezaných větví, na kterých se také vyvinou poupata.
Řez starých třešní se provádí v části, kde dříve probíhal dobrý růst. Stromovité třešně potřebují prosvětlení koruny, proto je třeba je častěji prořeďovat.
Doporučuje se také omladit kořenový systém.
Přečetli jste si informace, ale dejte na naši radu – abyste se vyvarovali chyb, které mohou vést k uschnutí stromu a jeho odumření, je při řezu staré třešně přece jen lepší obrátit se na specialisty.
Provádíme kompletní prořezávání starých zahrad. V případě potřeby vám řekneme, na kterých místech můžete starou třešeň odříznout a čeho je lepší se nedotýkat. Nezapomeňte, že i kompetentní, ale silné prořezávání může zničit strom. Proto je lepší to dělat po částech, například s půlkorunou.
Měli jsme to štěstí, že jsme koupili pozemek. Všichni jsou šťastní. Existují však některé problémy, které pro nás zatím nejsou srozumitelné.
Stáří lokality je téměř 30 let, stromy jsou myslím stejně staré. U jabloní a hrušní je vše teoreticky jasné.
Ale s těmi třešněmi. vyvstala otázka – stromy jsou hodně velké, obrovské větve, prakticky bez olistění, ze dvou vzrostlých třešní natrhaly hrst plodů a všechny jsou malé a červivé. Má cenu bojovat, obnovovat, omlazovat stromy nebo v této situaci podniknout drastická opatření – „řezat bez čekání na zánět pobřišnice“?
S nadějí na pomoc, drazí zahradníci a fandové. )
Na fotografii: vpravo a vlevo jsou velké nahé třešně na pozadí listů jabloní a hrušní.

To může být užitečné:
- Bude třešeň vytvářet silné výhonky z kořenů, pokud bude pokácena na úrovni půdy?
- Je možné třešeň oživit nebo je lepší ji vytrhnout a zasadit nový strom?
- Proč je na mladých třešních po bohatém odkvětu velmi málo vaječníků?
Máte dotaz na zahradu? Zeptejte se našich odborníků a zkušených zahradníků.
Zeptejte se
47 komentářů 6 děkuji za otázku 2 oblíbených 64464 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor otázky:
Elena Yurcheva 2. srpna 2016, 17:24
Poděkovat! Poděkoval jsi 37
Otázka přidána do oblíbených
Добавить в избранное
Všechny odpovědi a komentáře (47)
2. srpna 2016, 18:18
Eleno, pokud je to možné, pak bychom prozatím měli využít sklizeň těchto třešní. Třešeň plodí mnoho potomků po celé zahradě. Z těchto potomků vypěstovaných podle vašeho plánu na správném místě vyrostou nové stromy. Chcete-li to provést, pokud z jednoho místa vyrostlo 3-4-6 potomků, musíte opustit jeden kmen. Toto bude váš budoucí keř. A tak, kolik keřů si naplánujete, tolik opustíte. Ano, to je to, co byste měli udělat, pokud jste spokojeni s chutí vašich třešní. Pokud vám něco v těchto třešních nevyhovuje, musíte to samozřejmě nahradit požadovanou odrůdou.
3. srpna 2016, 09:57
Milá Francie, bohužel jsem nemohl vyzkoušet chuť třešně, je malá a má červy.
Na zahradě je ještě mladá třešeň, zřejmě vyrostlá z výhonku nebo ze semínka. ) Jeho umístění není příliš výhodné, kufr pochází zpod lázeňského domu. ale to je jiná otázka. ) Ne pro toto téma.
Přesto přemýšlím o razantní akci.
Děkuji mnohokrát.
2. srpna 2016, 19:19
Eleno, můj názor je odstranit to ošetřením sekcí neředěným Roundupem nebo jeho analogy. Nyní existují dobré odrůdy trpasličích třešní. Pokud tuto plodinu milujete, vyzkoušejte například odrůdu Carmine Jewel – jedná se o kanadského křížence třešně obecné a prérijní.
3. srpna 2016, 09:59
Milá Andrey, jsem začínající zahradník. Vaše rady určitě využiji. Zakrslý strom se snadněji zpracovává a snáze sklízí. )
Děkuju.
2. srpna 2016, 19:43
Taky jsem pro nové odrůdy.
Ale pokud vaše třešeň produkuje výhonky, pak není překážkou vykopat nějakou dvouletou sazenici a znovu ji zasadit na správné místo. ale starý strom bych určitě odstranil. nebude to mít smysl z toho.
Pokud nejsou výhony, tak si kupte pár sazenic přizpůsobených vašim přírodním podmínkám. Vyberte odrůdy ze školky pro vaši oblast, samosprašné nebo s opylovači.
3. srpna 2016, 10:00
Milá Irino, děkuji. Bylo rozhodnuto odstranit a nahradit novými třešněmi. )
Děkuju.
10. srpna 2016, 05:39
Milá Eleno. Vyhodit starý plodonosný strom není tak snadné. Pokud jej nevytrhnete, pařez bude v zemi hnít asi 10 let. A po kolika letech začne mladá sazenice plně plodit? Ale chci to hned, vážně. V takových případech jednám jinak – odříznu nejnižší větve na stromě, ponechám pahýly 10-20 cm, odříznu vrchol a ponechám pár živých větví, které zakryjí řezy zahradním lakem. Příští rok začnou pahýly rašit. Naroubuji na ně odrůdy, které potřebuji (ne nutně třešně – můžete švestku, třešeň švestku, meruňku, třešeň). O rok později dostávám první sklizeň, tzn. za 2-3 roky. Pak se sklizeň jen zvyšuje. Doporučuji. Pokud jde o výsadbu sazenic, jak dlouho budete muset čekat, a stále není jasné, co vyroste.
10. srpna 2016, 13:05
Milý Michaile, velmi mě zaujal váš způsob aktualizace starých dam. Nemyslel jsem na nic o naroubování nového mladého stromu na starý strom.
Mám jen dotaz, moc tomu nerozumím, roubujete nové odrůdy na pařezy nebo na vrcholy?
10. srpna 2016, 16:37
Milá Eleno, nečetla jsi pozorně moji radu. Psal jsem pařezovým výhonům (nebo jiným), tzn. k vrcholům. Lze jej použít i na pařezy, mají-li vroubek a podnož podobný průměr, ale podnož bývá silnější a rouby jsou zpravidla krátkodobé.
10. srpna 2016, 17:24
Michaile, jsem teprve prvňáček v zahradnictví. Málo rozumím i v pojmech. Promiň, nováčku. )
Co myslíte netrvalým očkováním? Špatně zakořeňují?
12. srpna 2016, 05:50
Eleno. Jsou-li podnož a výmladka stejného průměru (4-10 mm), srůstá spolu po celé ploše, je-li podnož silnější, pak srůstá po části plochy společně. Odtud síla místa roubování.
21. srpna 2016, 19:19
Ohledně starého pařezu mám výbornou metodu, kterou mám osobně vyzkoušenou: vyvrtat do pařezu výztuhou (nebo vrtákem), nasypat do něj ledek, utěsnit korkem, aby ho nesmyl déšť a to je ono – žádný růst a pahýl hnije za 2-3 roky!
25. srpna 2016, 05:56
Tato metoda je stará jako život. Říká se, že když mu dáte dusičnan amonný, tak za šest měsíců ho můžete zapálit a úplně shoří. Ale je tu jedna věc: pařez musí být vlhký. A počet otvorů závisí na průměru hlavně.
4. srpna 2024, 07:36
Michaele. Jak oříznout vrcholky 4metrové třešně. Je nemožné je jednoduše najít. Myslel jsem, že tam budou rady ohledně hnojiva. Nové třešně se nedožiju
3. srpna 2016, 11:47
Leno, jsem pro chirurgickou metodu. Stará třešeň byla kompletně pokácena před 2 dny. Podívám se po dobré odrůdě a zasadím ji na jiné místo.
3. srpna 2016, 17:28
Světlano, děkuji. Řekni mi, jak jsi to udělal? Rozřezali ho po částech a pak vytrhali kořeny. Budu to muset udělat sám. možná. )
3. srpna 2016, 20:13
Leno, větve jsem postupně ořezávala zahradním nůžkem, vyhrála na našem webu
Hurá! Dárek přijat!
pak jsem větve ořezal a kmen nechal holý, asi metr od země, aby se za něj při vytrhávání dalo pohodlně tahat. Tento víkend odřízneme kořeny sekerou.
8. srpna 2016, 08:39
A u naší nové dachy bývalí majitelé vykáceli jabloně na nulu, kořeny zůstaly v zemi. Je to škodlivé? Nebo prostě uhnívají kořeny a je to?
8. srpna 2016, 08:55
Leno, jednak to není na škodu. když je strom již mrtvý, tak kořen prostě uhnije. za 5 – 7 let. a pokud je živý, tak z kořene vyrostou výhonky, to je divoká jabloň. budete se s ní muset poprat. oni, divocí, jsou houževnatí. na místě starého pařezu jsme rozdělali oheň a pak také vykopali zbytky. .. stále jsme se „nedostali ke dnu“, ale výhonky přestaly růst.
ale na druhou stranu zakopnutí o tento pařez není nijak zvlášť dobré. může dojít ke zranění. a zabírá místo, někdy tak nutné.
8. srpna 2016, 09:32
Irin, „pod nulou“ je, když je pahýl v úrovni země. Část pozemku, kde rostou jabloně, je oseta trávníkem. Loni na podzim jsme pokáceli jabloň a zatím bez růstu. Nebo se možná raduji příliš brzy?
8. srpna 2016, 11:13
Obrůstání se většinou objevuje v létě. pokud tam není, tak dobrý. a přítomnost pařezu i v rovině se zemí může ohrozit trávník výskytem různých hub. to je pravda. uvažovat nahlas. jen se nám houby usadily na pařezu téměř okamžitě po spálení. teď tam prostě nejsou, protože je velké horko, a když jsem procházel kolem, srazil jsem je.
8. srpna 2016, 14:07
Houby se objevují uprostřed trávníku. Za suchého počasí (měsíc bez deště) je horko. Abych byl upřímný, nepřikládal jsem jim velký význam. No, rostou a dobře, nějak na ně není čas. A místo, kde jsem spal, bylo stále čisté.
10. srpna 2016, 20:17
Před 2 lety jsme pokáceli vzrostlou jabloň a meruňku, rovněž v rovině se zemí. Do zbylého pařezu jsme vyvrtali díry, nalili tam ledek, naplnili vodou, zakryli celofánem, příští léto odstranili, ale popravdě řečeno, ještě jsme to nezkoušeli vybrat. Pahýly jsou černé. Neexistuje žádný růst.
10. srpna 2016, 16:45
Pokud jabloň roste divoce na vhodném místě, je to skvělé. Naroubujte jej libovolným semenným stromem vaší požadované odrůdy nebo několika a za pár let budete mít hotový ovocný strom. Vyhození výhonků je to poslední. Koneckonců, z nich můžete po naroubování získat hotové sazenice jakékoli odrůdy. Není třeba utrácet peníze za jejich nákup.
10. srpna 2016, 17:21
Milý Michaile, děkuji za velmi potřebné informace.
9. srpna 2016, 13:28
Toto je stromová třešeň. Náročné na sklizeň, ale staré odrůdy jsou velmi chutné a masité. Plodů je málo, jelikož je třeba je přihnojovat a zalévat. Vyrobte hnojivo z popela a křídy, půdu dobře zryjte a ošetřete proti škůdcům. Před pokácením zasaďte nové třešně: strom nebo keř. Mám na pozemku 35 let starou třešeň a jen ji probíjím a krmím křídou a popelem. Třešeň má velikost 10 rublové mince.
9. srpna 2016, 14:34
Milá Eleno, děkuji. Tyto velké třešně vytvořily spoustu výhonků, z nichž 2-3 nechám)
10. srpna 2016, 09:03
Třešeň produkuje málo plodů, protože zde nejsou žádní opylovači: kvete brzy, počasí je zataženo, není zde žádná jiná opylující třešeň nebo je oblast otevřená větru. Vysazujte různé odrůdy.


10. srpna 2016, 09:31
to je bohatství!
11. srpna 2016, 09:33
Měl jsem dvě tyto třešně, teď mi zbyla jen jedna. Sazenice jsem koupil jako „Miracle Cherry“. Plodilo to každoročně asi deset let bez ohledu na počasí – stejně jako na vaší fotce.
Ale prý nežijí dlouho.
11. srpna 2016, 12:05
Mám ho od předchozího majitele dači, je to nejstarší keř – je mu 35 let, sousedi ho mají stejné. Nikdo si nestěžoval. Roste na hlíně (1 m úrodné půdy a poté jílu). Je nevhodně zasazený, roste uprostřed pozemku, jsou z něj výhonky, poblíž jsou další 2 keře, už dlouho ho chci přesadit, ale nemůžu zvednout ruku. Nasbírám to, ořežu, přidám křídu a popel – a veškerou péči. Větve se spouštějí z váhy na zem, zeť staví podpěry. Nemrzne. Pokud je jaro brzké, je plodů méně, ale z keře se nenasbíralo méně než 5-6 věder (10 litrů). Všechny tři keře rostou v různých podmínkách, jeden je ve stínu domu, je nejmladší – 12 let, vždy potěší sklizní, kvete později než ostatní a má největší bobule. Nejstarší ráno ve stínu, před 10. hodinou, dobře plodí. A třetí, keř asi 20 let starý, stojí na slunci a větru, kvete brzy – plodí nejméně, ale nejranější a nejchutnější. Experimentujeme s třetím keřem, pak jej zastřihneme, aby připomínal strom, pak větve svážeme k sobě. V hloubi keře jsou bobule větší (skoro o velikosti 2 rublové mince), ale nerostou ve shlucích, ale po jedné. Pokud ji neodeberete včas, bude menší, ale tmavší. Čím starší keř, tím více a alespoň opletení tenkých větví a více plodů. Snažil jsem se vytvořit strom, ale nešlo to. Opylovač poblíž je dezertní třešeň, vyměňuji ji každých 8 let. A přitom jste z Ukrajiny, u Charkova jsou měděná jezera a třešně milují vápník a hořčík a půda není kyselá.
11. srpna 2016, 13:25
Eleno, na našem webu nejsou třešňové keře, ale obrovské stromy. měly by být oživeny,
nebo jim vštípit něco nového, mladého a silného. )
Je to možné?
10. srpna 2016, 10:02
Ano, je to krásné a také chutné. )
10. srpna 2016, 11:31
Ano, pak ano. Mám podobný problém. Ale vážně, jde o toto: třešeň neznámého stáří, zřejmě značně postarší, rostoucí v keři vysokém 4 metry, tvrdošíjně odmítá plodit (hrst malých, chutně sladkých bobulí se nepočítá). Na podzim ’13 jsem provedl sanitární prořezávání a na jaře ’14 – omlazovací prořezávání. Bezvýsledně. Na jaře 15. jsem se jí ještě trochu posmíval – běda, kromě rychlého kvetení nebyla žádná éra. sorry, reakce. Letos na jaře (v roce 16) jsem ji chtěl pokácet, ale nedostal jsem se k použití sekery. Výsledek je stejný. Plstěné i stepní třešně rostoucí na jiných místech mé zahrady však plodí slušně, dokonce tam roste i velmi velkoplodý strom, jako na fotce výše s mincí. Někde jsem si už stěžoval na své neštěstí, ale nedostal jsem odpověď, nemohl jsem vygooglovat nic, co by stálo za to. Takže potřeba opylovače jiného druhu – jiné variety – mi zůstává záhadou. Typ, rozmanitost – kognitivní disonance, zkrátka. Co má ten nešťastný důchodce dělat, máchnout sekerou, nebo se ještě jednou pokusit tuto zatracenou disonanci odstranit? Opravdu dostupné komponenty k dosažení harmonie nestačí? Mám tu čest, ded68 let.
10. srpna 2016, 13:07
Valery, o něco výš Michail navrhoval, co dělat) Naroubujte nové mladé na staré. nebo odrůdu třešně, nebo jiné peckovice. například uvažuji o třešních, mám malý strom ze kterého si můžete vzít řízek. ) Také uvažuji o naroubování Thorna. z výhonků. )
Vše v našich rukou. Hodně štěstí. )
12. srpna 2016, 06:03
Valery. Pokusíte se na podzim přiblížit k této třešni s rozzlobeným výrazem ve tváři a se sekerou, nadávat jí, že je líná nést ovoce, pak lehce poklepat pažbou sekery o kmen u země a dát jí ultimátum – když nenese ovoce, pokácíš ho. Strom je živý. Prý to pomáhá. Další způsob je zatlouct pár hřebíků (100 – 140 mm) křížem do kmene (u země), je to vyzkoušeno – pomáhá, začíná to silně plodit.
10. srpna 2016, 19:24
Můžu se podělit o sazenice.
10. srpna 2016, 21:20
Eleno, to je úžasné) Připraveno přijmout
11. srpna 2016, 09:27
Vložte svou e-mailovou adresu.
11. srpna 2016, 12:01
[email protected] Napište, čekám.
12. srpna 2016, 23:18
Eleno, můžete napsat osobní zprávu kliknutím na přezdívku uživatele, budete přesměrováni na jeho profil.
Dále, jako na snímku obrazovky.
Pokud máte nepřečtené zprávy, můžete zkontrolovat v pravém horním rohu ovládacího panelu. Pokud je na zeleném obdélníku číslo, znamená to, že vám někdo napsal v osobní zprávě nebo odpověděl na váš DM

16. srpna 2016, 19:29
Michaele! Tady, v Yrkutsku, to není vaše Zaparizhye a třešně, do kterých můžete zatlouct hřebíky „sto“ i více, příliš nekorelují s přírodními a klimatickými parametry naší exilové oblasti. Choboty mého chudáka nepřesahují tloušťku palce pravé a možná i levé ruky průměrně živeného muže; Podle vaší dobré rady budu naposledy experimentovat, ale s „třicítkou“ – „čtyřicítkou“. Už jsem zkoušel strašit děsivým obličejem a ne úplně vytištěnými slovy, ale nebál jsem se. Ale můj dotaz na opylovače ve smyslu jiná varieta – jiný druh zůstává nezodpovězený. Mám tu čest, ded68 let.
18. srpna 2016, 21:08
Nevím. Když se podíváme na globální oteplování, klima ve vašem Yrkutsku bude brzy jako v našem Zaparizhye, to je Záporoží. Vážně, prostě nechápu, jak má třešeň vysoká 4 (čtyři) metry tloušťku palce kterékoli ruky (tedy asi 20 mm). Nemůžu tomu uvěřit. Osobně jsem sloužil v Murmansku a na vlastní oči jsem viděl stromy, které byly menší na výšku, ale jejich tloušťka byla tlustá jako lidská paže nebo více. Podobné věci jsem viděl v Novosibirsku, Altaji, Sverdlovsku, Kameni na Ob, Kubanu, Tselinogradu atd. a tak dále. Co se týče opylovačů, netrapte se, zasaďte jinou osvědčenou odrůdu – a užijte si sklizeň. Jak řekl jeden moudrý agronom: “Nejsem pro rostliny, ale rostliny jsou pro mě.”
19. srpna 2016, 14:15
Michaile ze Zaparizhye, zdravím tě! Co (pro nečinného korektora – CO) „. nevím. nevím. “? Jde o můj keř třešeň nebo o globální změnu klimatu? Osobně jsem jako dítě na zahradě svého dědečka v Brjanské oblasti lezl na obrovské třešně, abych sbíral bobule, ačkoli „tenkrát byly stromy obecně vyšší“, tzn. Mám mlhavou představu. A pokud o klimatu, tak ano, pak ano, v našem Kamenyuk-on-Ob se koncem 50. let v zimě zametly pod střechy domy a byl tam hlavně soukromý sektor, z ovoce vyrostly dva druhy ranetki: malé – o velikosti hrášku a velmi velké, o velikosti niklu. Někde stejným způsobem v Novonikolajevsku. A pak se najednou oteplilo. v 70. letech mě překvapil výskyt bílých (jak se říká v Brjanské oblasti, dobrých) hub v lesních pásech u Nska a Barnaulu . Lidé věřili, že to vše pochází z vybudované vodní elektrárny. A co lze říci o Irkutsku, kromě toho, že car otec sem nevyhnal všemožné zloděje pro nic za nic? Ale vážně, prostě nechápu, proč nikdo nemůže odpovědět konkrétně (viz šestý komentář pod fotkou Cherry)? Zjednoduším problém: jsou dobře plodící stepní, plstnaté a neznámé velkoplodé třešně, rostoucí nedaleko keřovité třešně neznámého rodu, asi 4 metry vysoké, která nechce plodit . Michaile, sakra, „. jiná, osvědčená odrůda. »očkovat, a je nutné to udělat, když včely chodí od keře ke keři? Mám tu čest, ded68 let.
7 PROSINEC 2019, 00: 08
Mimochodem. pokud třešeň neplodí, v této sezóně kvetla bohatě, ale úroda nebyla vůbec žádná. (zmeškal čas) V jedné sezóně byly tytéž stromy za sucha (až do mlhy) aktivně opylovány koštětem a kropeny sladkou vodou, byla sklizeň (možná jen náhoda))
7 PROSINEC 2019, 00: 09
pokud je tam pařez, proč ho ničit, je to celé bohatství, můžete na něm pěstovat hlívu ústřičnou nebo vyrobit stůl a židli, naši sousedé to ozdobili jako houbu)))